Snickerskaka

Hej allihopa! Nu var det verkligen länge sen som jag uppdaterade här. Har haft fullt upp med annat, men förhoppningsvis blir det bättring med uppdateringarna här. 

Hade en massa cornflakes som jag ville använda upp så jag bestämde mig för att göra en snabb snickerskaka. Tidigare har jag använt mig av rice krispies och jag måste säga att cornflakes ger en mycket mer krispig kaka så jag kommer fortsätta att använda cornflakes. 
(null)

Ingredienser: 
1 burk jordnötssmör (340g)
1 dl sirap
1 dl socker
1 l cornflakes 
1 msk vaniljsocker 
200 g mjölkchoklad 

Gör så här:
Blanda ihop jordnötssmör, sirap och socker i en skål och värm upp över vattenbad. Låt smeten bli lite varm så att sockret löses upp. 
Krossa cornflakes i en skål och blanda ihop med vaniljsocker. Rör ner detta i smeten. 
Tryck ut i en form till så tjock kaka som du vill ha. 
Jag brukar låta den vara 1-2 cm hög. 
Smält chokladen över vattenbad. 
Bred ut över kakan och ställ in i kylen för att stelna. 
Skär upp i bitar. 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: