Shakshoka

Hej allihopa! Bloggen har verkligen blivit lidande den senaste tiden, jag hoppas på bättring. Tyvärr har det blivit smidigare att posta sina bilder på instagram så där är jag aningen mer aktiv. 

Idag var jag ute tidigt på promenad vid sjön där jag bor. Det hade redan hunnit bli varmt så imorgon får jag gå ännu tidigare. 

Efter promenaden bestämde jag mig för att göra shakshoka till frukost. Jag har lagt upp recept på det tidigare men här får ni recept igen. 
(null)

Ingredienser: 
6 ägg
1 stor gul lök
2 tomater 
Salt
Svartpeppar
(null)

Gör så här:
Skär löken och tomaterna smått. 
Börja med att fräsa löken i smör. När den har fått lite färg och mjuknat så häller man på tomaterna. 
Stek dem till de blir mjuka. 
Knäck äggen placerat över hela stekpannan. 
Om man gillar att äggulan är lös så kan man strunta i att röra runt och bara låta vitan stelna. 
Jag däremot rör runt allt så att det blir genomstekt. 
Krydda med salt och svartpeppar. 
(null)

(null)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: