Supersmidiga blåbärsrutor

Idag har det varit en regnig dag så jag bestämde mig för att baka. Hade blåbär ifrån stugan som jag skulle ha att dekorera tårtan till min brorsdotters 2-årsdag. Det blev en del blåbär över så jag passade på att använda dom till min kaka. 

 

Ingredienser: 

150 g smör
3 ägg
4 dl socker
4 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
3-4 dl blåbär
 
Gör så här:
Smält smöret och låt det svalna.
Rör ihop smöret tillsammans med ägg, socker, mjöl och vaniljsocker till en jämn smet. 
Lägg bakplåtspapper i en form, jag hade en form som är 20x30 cm. Då blir det en bra höjd på kakan.
Häll ut smeten i formen. 
Strö blåbär över. 
Ställ in i ugnen på 175 grader i 30-35 minuter.
Känn med en sticka för att se så att kakan är klar. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: