Nutelladip med stjärnor gjorda av pajdeg

Igår hade jag några vänner hos mig på besök. Jag visste inte om vädret skulle tillåta att sitta ute men det klarnade upp och solen tittade fram med jämna mellanrum. 


Jag funderade ett tag på vad jag skulle bjuda på, jag ville ha något smidigt som man kunde plocka med. Tillslut bestämde jag mig för att bjuda på olika nötter och frukter. För att göra det hela lite festligare så gjorde jag nutelladip som passar bra till frukt. Jag gjorde även dessa smidiga stjärnor av pajdeg. Om man som mig vill göra det enkelt för sig så köper man färdig pajdeg, annars gör man sin egna. 

Ingredienser till nutelladip:

3 dl vispgrädde
1 dl färskost
2 dl nutella

Gör så här:
Vispa grädden fluffig.
Vispa ihop färskost och nutella. 
Rör sedan försiktigt ner grädden. 
Ställ kallt innan servering.

Ingredienser till stjärnorna:
1 frp färdig pajdeg

Gör så här:
Stansa ut degen med valfritt föremål. 
Jag använde en stjärna. 
Lägg på bakplåtspapper.
Ställ in i ugnen på 175 grader i ca 10-15 minuter. 
De ska bli lite gyllenbruna. 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: