Pastasallad med soltorkade tomater

Förrförra helgen var min familj här på besök och då bjöd jag på en liten buffé. På buffén hade jag bland annat den här jättesmidiga och goda pastasalladen. Om man vill så kan man göra den dagen innan, men jag gjorde den någon timme innan servering.
Ingredienser:
500 g valfri pasta
1 burk soltorkade tomater
2-3 dl svarta oliver utan kärnor
1 rödlök
1 påse ruccola
 
Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Skölj i kallt vatten.
Strimla tomaterna.
Strimla löken i tunna klyftor.
Oljan ifrån de soltorkade tomaterna ska hällas på den kalla pastan.
Blanda ihop pastan, tomaterna, löken och oliverna.
Lägg ut ruccola på ett fat och häll över pastasalladen.
Om man vill kan man salta och peppra.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: