Snabb pastasås med kalkon

Åhh så gott detta var och dessutom så enkelt. Det var första gången som jag använde mig av den torkade varianten av Örter Provencal. Tidigare har jag använt fryst, men det fanns inte i affären så jag fick testa att köra med den torkade och det blev bra resultat.
 
Ingredienser:
400-500g kokt eller rökt kalkon
1 broccolibukett
ca 10 färska champinjoner
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
Örter provencal
 
Gör så här:
Skiva champinjonerna och stek dem i lite smör, lägg sedan åt sidan.
Strimla kalkon och stek.
Dela broccolin i mindre buketter, skiva gärna stjälken och ha med.
Lägg ner broccolin och champinjonerna i stekpannan med kalkonen.
Stek i några minuter.
Häll på creme fraiche och grädde.
Smaka av med örterna.
Låt puttra några minuter tills broccolin mjuknat.
Servera med pasta.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: