Knäck med choklad

Det var för ett par år sedan som jag kom på dessa knäck med ett täcke av choklad. De är en favorit för många av de som har smakat. Ska man ändå göra vanlig knäck så kan man lika gärna göra dessa, det krävs inte så mycket mer arbete och man får en lite annorlunda knäck. Jag gör alltid min knäck i micro, vill man inte det så kan man göra som vanligt och bara följa intruktionerna kring själva chokladen.
 
Ingredienser:
1 dl vispgrädde
1 dl ljus sirap
1 dl socker
200 g mjölkchoklad (ej blockchoklad)
Ev dekoration
 
Gör så här:
Blanda ihop grädde, socker och sirap i en skål som tål att vara i micron.
Jag använder en i porslin.
Ställ in i micron i 8-9 minuter, 9 minuter ger en lite hårdare knäck vilket passar bra till denna sorten.
Häll upp knäcken i formar, fyll endast till hälften.
Låt stelna.
Smält chokladen över vattenbad och fyll därefter upp formarna.
Dekorera med valfritt strössel.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: