Kebabgryta

Minns ni kebabgrytan som man fick i skolan? Den som min skola serverade var jättegod och väldigt populär minns jag. Ibland kan jag bli sugen på den, men har aldrig försökt mig på att göra. Nu var det dags att prova och resultatet blev nästan exakt som skolans.

 

Ingredienser:
750 g fryst kebabkött
1 röd paprika
1 gul lök
2 frp krossade tomater
2 msk tomatpuré
1-2 tsk paprikapulver
1-2 tsk chilipulver
Salt
Svartpeppar
Vatten

Gör så här:
Stek kebabköttet i lite olja.
Hacka löken.
Skär paprikan i bitar.
När köttet är genomstekt så läggs löken och paprikan ner i stekpannan/grytan.
Låt löken och paprikan bli mjuk.
Häll på de krossade tomaterna och tomatpuré.
Späd med vatten till önskad konsistens.
Ta lite vatten i taget och fyll på mer sen om du önskar.
Häll på kryddorna.
Smaka av om det är bra, annars öka på med kryddorna.
Låt puttra i ca 10 minuter.
Servera med ris, sallad och en klick créme fraiche.

 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: