Underbar helg!

Åhh vilken härlig helg vi har haft. Hela min familj har träffats i stugan. Jag har fått mysa med mina fina syskonbarn. Tindra som är 10 år och Robin som är 9 år är min systers barn. Sen har vi lilla nytillskottet Molly som är min brors dotter. 

Vi hade bestämt ett tema för dagen, nämligen mexikanskt så vi hade ordnat med olika dekorationer i temat. Vad är mer självklart på ett kalas/fest med mexikanskt tema än en pinata. En pinata är en kartongfigur som man fyller med godis. Därefter hänger man upp den i taket. Alla deltagare får sina ögon förbundna och sedan ska en och en slå varsin gång på pinatan för att få den att gå sönder. Gissa om att vi skrattade när detta pågick. Barnen var helt lyriska när en godisbit flög ner på golvet. Jag kan verkligen rekommendera att man har en pinata på sitt nästa kalas. 
Maten gick i mexikanskt/texmex anda. Jag utgick ifrån vanlig tacos men utvecklade med lite nya tillbehör. 
Bland annat egen tomatsalsa, mangosalsa, guacamole m.m
De närmaste dagarna kommer jag att lägga ut recept på dessa saker. 




1 Anonym skriven

Super trevlig fest.

Svar: Tack så mycket, det var roligt!
Jossans Mat

2 Anonym skriven

Var fick ni pinatan ifrån? Och hade du brunabönor?

Svar: Bruna bönor? Partytajm.se har jag köpt alla dekorationer ifrån.
Jossans Mat

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: