Kyckling med soltorkade tomater

Igår var min vän här med sin dotter. Jag funderade länge på vad jag skulle bjuda på för mat, fantasin var som bortblåst. Visst är det jobbigt när det händer, men det händer oss alla då och då. Tillslut bestämde jag mig för att göra en kycklingrätt som jag har gjort tidigare som jag gillar jättemycket. Nu ska jag dela med mig av receptet till den här enkla men goda rätten.

Ingredienser:
Ca 1 kg kycklingfilé
5 dl vispgrädde
1 burk soltorkade tomater (jag använde garants strimlade) 
2-3 msk chilisås (kan bytas ut till ketchup) 
Salt
Peppar

Gör så här:
Dela kycklingfiléerna i tre delar.
Salta och peppra.
Stek dem i smör på båda sidorna. 
Häll på hälften av oljan ifrån de soltorkade tomaterna. 
Blanda ner tomaterna. 
Häll på grädden och chilisås.
Låt puttra på svag värme i ca 30 minuter. 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: