Citrusdrink

I fredags hade jag bjudit hem några vänner på middag, ni som känner mig vet hur kul jag tycker det är med olika bjudningar. Jag planerar i god tid vad som ska serveras osv. Denna gången ville jag ha en välkomstdrink när de kom och så fick det bli. På bilderna kan ni se att jag har sockrade kanter på glasen. Jag skriver hur man gör här under i beskrivningen.

Ingredienser:
3 apelsiner
2 citroner
2 lime
Sprite
Citronmeliss
Ca 1 dl socker

Gör så här:
Häll socker på en tallrik.
Skär en klyfta lime och dra längs med kanten på glaset. 
Vänd glaset i sockret och rör runt glaset i sockret. 
Låt stelna. 
Pressa saften ur apelsinerna, citronerna och limen. 
Sila så att du inte får med några kärnor eller fruktkött. 
Häll upp i en karaff. 
Häll på så pass mycket Sprite som du vill ha. 
Lägg ner några blad ifrån citronmelissen. 
Servera direkt. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: