Jordnötsgodis

Nu är det dags att börja planera vad man ska baka för julgodis. Jag har skapat en liten tradition som innebär att jag gör julgodis och tar med till mitt jobb. En uppskattad tradition. De här blev riktigt goda, med honungen i så blir de lite åt det sega hållet. Jag rekommenderar att man väljer en choklad som man gillar att äta som den är. 

Ingredienser:
350 g jordnötter (rostade och saltade)
250 g choklad (hälften mörk, hälften ljus)  
1,8 dl flytande honung
Små formar

Gör så här:
Hacka chokladen och smält över vattenbad. 
Kör jordnötterna i en matberedare. 
Låt det inte bli för finhackat. 
Häll den smälta chokladen över jordnötterna. 
Rör ner honungen. 
Klicka ut i små formar.
Förvara i kylen. 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: