Smakrika köttbullar med couscous och varma grönsaker

Idag gjorde jag en ny variant på köttbullar och de är nog de bästa köttbullarna jag har gjort någonsin. Ni måste helt enkelt testa att göra denna rätten. Den är inte svår alls och går relativt fort att göra. Simpla ingredienser i en maträtt är oftast godare än en maträtt med massa invecklade och annorlunda ingredienser. Jag testade dessutom att tillaga couscousen på ett nytt sätt. Jag har sett tipset på nätet och ville testa själv. Förklarar längre ner hur man ska göra. 
Ingredienser:
1 kg nötfärs
1 vitlöksklyfta
1 msk paprikapulver
1 msk mald koriander
1-2 tsk salt
1-2 tsk svartpeppar 
1 squash
1 röd paprika
4 dl couscous
4 dl vatten 
2 msk olivolja
1 tsk salt

Gör så här:
Börja med att hälla couscous på ett fat. 
Ringla över olivolja.
Salta och häll på vattnet.
Täck med plastfilm och låt stå i ca 30 min. 
Blanda ihop färsen med kryddorna.
Riv vitlöken över. 
Rulla till bollar och stek i smör.
Skär paprika och squash i bitar. 
Stek i smör.
Krydda med salt och eventuellt lite mald koriander. 
Servera med en klick yoghurt. 




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: