Citron och ingefärsdricka mot hosta och halsont

Tidigare idag så lade min bror upp en bild på Facebook. Han höll på att koka en hälsodryck som skulle vara bra mot hosta och halsont. Passar perfekt för mig tänkte jag, tipset kunde inte komma lägligare. Man kan dricka den kall eller varm. När jag har hosta eller ont i halsen så dricker jag helst kalla drycker. 

Ingredienser:
2 ekologiska citroner
Ca 8 cm ingefära
1 liter vatten
2 msk honung

Gör så här:
Riv skal från citronerna.
Skiva citronerna i skivor. 
Skala och riv ingefäran. 
Lägg ner allt i en gryta. 
Häll på vattnet. 
Koka upp i några minuter. 
När det har kokats klart så rörs honungen ner i grytan. 
Drick direkt eller ställ in i kylen och låt kallna. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: