Wokgrillade grönsaker

Nu känns det vekligen som att sommaren är här. I flera dagar har vi haft riktigt härligt väder. Jag har bara 5 dagars arbete kvar, sedan går jag på semester. Hoppas vädret håller i sig ett tag till i alla fall. När det är så här fint väder så är det perfekt att tillaga sin mat på en grill och nu har vi för första gången wokat grönsaker på grillen. Resultatet blev superbra, så om ni som jag har haft tankar på att köpa en grillwok gör det. Kostar runt hundralappen. Vi valde att göra en blandning av olika grönsaker då kan man ta de sorter man gillar. Mängden av allt går så klart att variera. I receptet skrev jag precis så som jag gjorde.

Ingredienser:
1 squash
5 kokta potatisar
6 cocktailtomater
10 färska champinjoner
3 gula lökar 
1/2 dl smält smör eller olja
Salt 
Svartpeppar

Gör så här:
Skär allt i mindre bitar.
Lägg i en skål.
Häll över smält smör eller olja.
Krydda och blanda runt allt.
Häll över i grillwokpannan och grilla.
Känn efter när de börjar mjukna en aning. 




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: