Pakistanskt bröd

Förra veckan var jag och hälsade på min vän Matilda. Hon bjöd på ett så gott bröd så jag kände att jag bara måste fråga efter receptet så att jag kunde få dela med mig av det till er.

Ingredienser:
1 paket jäst
1 l ljummet vatten
1 dl naturell yoghurt
3 msk socker
1/2 dl olivolja
2 tsk salt
Ca 1 1/2-2 kg mjöl

Gör så här:
Smula ner jästen i en skål.
Häll på resterande ingredienser. 
Kör i maskin eller för hand. 
Degen ska precis släppa ifrån kanterna. 
Låt degen jäsa under en handduk i minst 1 timme. 
Ta upp degen på mjölat bakbord.
Dela upp i lagom stora delar, de ska passa storleken på den stekpannan du ska använda. 
Rulla till en boll och kavla ut.
Värm upp stekpannan och lägg på ett bröd i taget. 
När den börjar få lite färg är det dags att vända på brödet.
Förvara brödet inlindat i handdukar så att de håller sig varma och mjuka. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: