Krämig lasagne

I fredags var vi i Göteborg för att för första gången få träffa min brorsdotter. En helt underbar och söt flicka som föddes i mitten på juli. Det var verkligen så härligt att få mysa med henne så jag saknar henne redan. När vi var där så lagade jag en lasagne som jag blev riktigt nöjd med. 

Ingredienser:
Ca 2 kg nötfärs
1 burk med cocktailtomater i sås
3 dl grädde
1 dl ketchup
4-5 vitlöksklyftor 
500 g riven ost
Lasagneplattor 
Salt
Svartpeppar
Vitpeppar

Gör så här:
Stek färsen. 
Krydda med salt, svartpeppar och vitpeppar. 
Pressa vitlöken över färsen. 
Häll på tomaterna, ketchup och grädde.
Börja med att lägga lite av färsen i botten på en ugnsform. 
Lägg lasagneplattor över. 
Fortsätt sedan att varva färs, riven ost och lasagneplattor.
Toppa lasagnen med riven ost. 
Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 40 min. 
Servera med blandad sallad. 



 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: