Pannbiff med löksås

Häromdagen så gjorde jag pannbiffar. Denna gången använde jag ströbröd vilket gjorde att de blev väldigt saftiga. Tidigare har jag endast använt mig av färs och då kan det lätt finnas en tendens till att bli lite torrt. Så jag kommer i fortsättningen att använda mig av ströbröd. Till pannbiffarna serverade jag löksås, kokt potatis, kokta morötter och vinbärsgelé. Riktig svensk husmanskost helt enkelt. 

Ingredienser:
1 kg nötfärs
5 dl grädde
1 dl ströbröd
Salt 
Svartpeppar
2 st gula lökar
Soja
Ca 1 msk kycklingfond

Gör så här:
Rör ihop ströbröd med 2 dl grädde.
Låt svälla ett tag.
Blanda sedan ihop med nötfärs och kryddor. 
Rulla till platta biffar.
Stek dem i smör.
Skär löken i klyftor.
Ta upp pannbiffarna och lägg åt sidan.
Stek löken i samma stekpanna.
Häll på grädde och soja. 
Smaka av med kycklingfond.
Låt puttra så att såsen tjocknar till sig. 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: