Syrligt vindruvsgodis!


Nu ska jag dela med mig av ett tips på hur man kan piffa upp vanliga vindruvor. Välj den sort du gillar, jag valde vanliga gröna. Detta tipset är superenkelt och vindruvorna blir ett gott substitut till vanligt godis. Hur gör man då dessa goda vindruvor? Man använder sig helt enkelt av vanligt pulver som man gör Jelly med. Det finns massa olika smaker att välja mellan, välj den som du gillar bäst. Jag valde smak av ananas.
 
Ingredienser:
Vindruvor
Valfri Jelly
 
Gör så här:
Ta bort vindruvorna från kvisten.
Skölj väl och låt torka en aning.
De får inte vara för blöta eller för torra, så lite lagom fuktiga är bäst.
Häll ut lite Jellypulver på en tallrik, ta inte allt på en gång vilket kan resultera i att det blir för kladdigt. 
Rulla vindruvorna i pulvret och lägg på en tallrik. 
Ställ in i kylen ett tag innan servering. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: