Snickerskaka

Igår bestämde jag mig för att göra snickerskaka och ta med till mina jobbarkompisar. Snickerskaka är en snabb och enkel  kaka som de allra flesta gillar. Man kan välja att använda sig av Rice Krispies eller Corn flakes. 

Ingredienser:
1 burk jordnötssmör
1 dl socker
2 dl sirap
8 dl Rice Krispies
1 msk vaniljsocker
2 dl kokos
400 g mjölkchoklad

Gör så här:
Blanda jordnötssmör, socker och sirap i en skål som tål värme. 
Jag använde en i rostfritt stål. 
Ställ skålen över ett vattenbad. 
Vattenbad är när man ställer en skål över en gryta med kokande vatten. 
Rör hela tiden tills allt har smält samman.
Blanda ihop Rice Krispies, vaniljsocker och kokos. 
Häll det därefter över blandningen med jordnötssmör. 
Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. 
Man behöver inte breda ut smeten över hela plåten. 
Bred ut den till den tjockleken du vill ha. 
Ställ in i kylen så att kakan svalnar. 
Smält chokladen över vattenbad. 
Bred ut över kakan och ställ tillbaka in i kylen. 
Skär sedan i bitar. 
Förvaras bäst i kylen. 





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: