Choklad- & hallonmoussetårta

Igår var vi i Växjö för att fira Tindra och Julia som har fyllt 10 respektive 14 år. 
Jag och Tindra brukar varje år diskutera vilken tårta vi ska göra till hennes födelsedag. I år ville hon ha en tårta med ferrero rocher på, ni vet de där chokladbollarna med hasselnötter. Fyllningen brukar jag bestämma så jag bestämde mig för att fylla tårtan med chokladmousse och hallonmousse.

Ingredienser:
3-delad tårtbotten
6 dl vispgrädde
1 liter mjölk
3 1/4 dl pulver till chokladpudding
225 g frysta hallon
100 g hackad mandel/hasselnötter
Ca 12 ferrero rocher

Gör så här:
Blanda mjölken och chokladpulvret.
Ställ in i kylen. 
Vispa grädden ganska hårt. 
Mosa hallonen en aning. 
Ta 1/3 del av grädden och blanda ihop med hallonen.
Blanda resterande av grädden ihop med chokladpuddingen.  
Bred på hallonmousse på ena bottnen och hälften av chokladmoussen på andra bottnen. 
Resterande av chokladmoussen ska täcka hela tårtan runt om. 
Strö över de hackade mandlarna/hasselnötterna.
Placera ut ferrero rocher runt om tårtan. 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: