Chilibiffar med fetaostkräm

Biffar är något av en favorit hos mig. Denna gången serverade jag ugnsrostad potatis och olika grönsaker till. Till detta gjorde jag en fetaostkräm.

Ingredienser:
500 g nötfärs
1 kruka persilja
1 röd chili
1 gul lök
3 dl crème fraiche 
1 frp fetaost
1-2 tsk italiensk salladskrydda
Salt
Svartpeppar

Gör så här:
Hacka persiljan och chilin.
Riv löken. 
Blanda ihop med färsen. 
Krydda med salt och svartpeppar.
Forma till biffar.
Stek i smör så att de får fin stekyta. 
Lägg dem i en ugnsform och ställ in i ugnen i ca 20 min på 200 grader. 
Under tiden biffarna är i ugnen så kan man göra krämen. 
Smula fetaosten och rör ner i crème fraichen. 
Blanda ner salladskryddan. 
Ställ in i kylen. 





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: