Vegetarisk pastasås!

Jag har länge tänkt att börja äta mer vegetariskt men jag har liksom aldrig riktigt haft någon större koll på vad man kan göra. Så största anledningen till att vi ätit så lite vegetariskt är just för att jag är ganska osäker när det gäller den sortens mat. Idag gjorde jag en riktigt god pastasås som inte går att misslyckas med. Testa den du också, om du precis som mig vill äta mer vegetariskt. 

Ingredienser: 
5-6 färska champinjoner
2 squash
1 aubergine
2 vitlöksklyftor
1 burk soltorkade tomater
1 burk krossade tomater
3 dl grädde
2 msk tomatpuré
Fetaost
Salt
Svartpeppar
 
Gör så här:
Skär champinjonerna i skivor. 
Stek dem i en stekpanna. 
Skär squash och auberginer i små kuber. 
När champinjonerna börjar få färg läggs squash och auberginer ner i stekpannan. 
Låt dem bli mjuka.
Krydda med salt och peppar. 
Strimla tomaterna och lägg ner dem i stekpannan.
Pressa ner vitlöken.
Häll på krossade tomater, grädde och tomatpuré. 
Låt allt koka ihop.
Strö över fetaost.
Servera med valfri pasta. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: