Potatissallad med kapris

De bästa potatissalladerna gör man med färskpotatis. Så nu när det är säsong för färskpotatis så passar jag på att göra potatissallad ofta. Man kan i princip blanda i vad man än gillar så när jag gör potatissallad så tar jag det som jag är sugen på just då, eller vad som finns i kylskåpet.

Jag brukar ha crème fraiche och majonäs som bas, därefter blandar jag i lite allt möjligt. 
Ingredienser:
1 kg färskpotatis
1 kruka dill
3 msk majonäs
2 dl crème fraiche
5 rädisor
Kapris (min favorit är cocktailkapris)

Gör så här:
Koka potatisen och låt den svalna genom att skölja under kallt vatten. 
Hacka dillen fint.
Skiva rädisorna.
Hacka kaprisen grovt. 
Blanda crème fraiche och majonäs. 
Blanda allt i en skål och låt stå i kylen ett tag. 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: