Burek med spenat och fetaost

För ett par dagar sedan testade jag för första gången att göra burek med spenat och fetaost. Tidigare har jag gjort med köttfärs eller ost. Därför kände jag att jag ville förnya mig lite och testa lite annat innehåll. Till detta receptet går det åt 1/2 förpackning med yufkadeg. Antingen så dubblar man receptet så att man gör åt hela förpackningen annars rekommenderar jag att man använder hälften av degbladen och fyller dem med nötfärs. Då går det åt 500 g nötfärs. Krydda färsen med svartpeppar, sju kryddor, aromat.

Ingredienser:
1/2 frp yufkadeg
1 stor påse färsk spenat
1 gul lök
2-3 vitlöksklyftor
1 frp fetaost
Salt
Svartpeppar
1 ägg
Olja

Gör så här:
Hacka löken fint.
Stek den i lite olja.
Lägg i spenaten lite i taget.
Pressa vitlöksklyftorna över spenaten.
Krydda och låt det steka ihop sig några minuter.
Häll upp på en tallrik och smula därefter fetaosten över spenaten.
Lägg ungefär 1 msk av röran på ett degblad.
Rulla därefter ihop till en rulle och fäst med lite uppvispat ägg.
Fritera i olja.

Kan frysas in innan de friteras.







Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: