Bulgursallad med kycklingfilé

Igår hade jag bjudit några vänner till stugan. Det var strålande väder så vi kunde sitta ute hela tiden. När det är varmt ute så vill man oftast äta något lätt. Jag bestämde mig för att bjuda på bulgursallad med kyckling. Det är så smidigt och är dessutom lätt att förbereda och ta med till stranden eller utflykten. Jag tillagade kycklingen dagen innan så att den hade fått kallna ordentligt i kylen. När man gör denna så kan man egentligen utgå från de grönsaker som man gillar. Till bulgursalladen serverade jag fetaoströra med smak av honung (recept finns under kategorin såser) och minibaguetter.

Ingredienser:
Bulgur
1 st grönsaksbuljong
Kycklingfilé
Bladpersilja
Gurka
Salladslök
Cocktailtomater
Sugarsnaps
Olivolja
Citron
Curry
Grillkrydda
Salt

Gör så här:
Grilla kycklingfiléerna i ugnen med curry och grillkrydda.
200 grader i ca 40 min.
Låt dem svalna helt i kylskåp, gärna över natten.
Koka bulgur tillsammans med buljongtärningen.
Låt svalna en aning.
Skär alla grönsaker i valfri storlek.
Skär kycklingfiléerna i småbitar.
Blanda ihop alltsammans med bulguren.
Pressa över citron.
Häll lite olivolja över.
Salta.



 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: