Tomatsallad med halloumi

Jag tycker att det är ganska svårt med förrätter, tycker inte ni det också? Oftast så blir det gamla vanliga klassiker, men ibland så vill man testa något nytt. Varför inte testa denna snabba förrätten redan nu till helgen.
 


Ingredienser:
Halloumi (räkna två skivor/pers, 1 förp räcker till fyra skivor.)
Cocktailtomater i blandade färger
1 kruka basilika
Salt
Olja
 
Gör så här:
Dela tomaterna.
Lägg i en skål och salta.
Skär halloumin i skivor.
Häll lite olja i en grillpanna (vanlig stekpanna fungerar också)
Stek halloumin tills den får lite färg.
Lägg upp på tallrikar och dekorera med basilika. 
 


1 Anonym skriven

Kanon ju! Gött att du uppdaterat med josse

Svar: Hehe! Tack eller vad ska jag säga Lissie?
Jossans Mat

3 Gezooo ( Kan Yang) skriven

Jag saknar er oxå JÄTTE MKT !! Jag har fått nytt jobb i stan, så ska börja där den 10 mars så slipper pendla mer :) SÅ nu kan ni ringa då och då om ni behöver

Svar: Vad kul med nytt jobb! Skönt att slippa pendla fram och tillbaka.
Då kanske vi ses snart då :)))
Jossans Mat

2 Gezooo ( Kan Yang) skriven

Älskar din blogg Jossan <3 :D

Svar: Tack Gezoo! Saknar dig på jobbet, hur har du det?
Jossans Mat

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: