Thailändsk kycklinggryta med röd currypasta


Jag har under en längre tid sneglat på burkarna med currypasta i butiken där jag jobbar. När kunder har köpt dessa burkar så har jag frågat vad man kan göra med dem. Flera kvinnor från Thailand har berättat att de har den till allt möjligt, både till kyckling och kött. 
Igår bestämde jag mig för att testa, det är ju alltid så spännande att testa nya produkter, nya smaker osv. Jag tyckte det blev jättebra smak, väldigt starkt. Därför rekommenderar jag att man smakar sig fram hur mycket man vill ha.

Ingredienser:
1 kg kycklingfilé
1 röd paprika
1 gul paprika
1 burk minimajs
1 burk vattenkastanjer
1-2 msk röd currypasta 
1 burk kokosmjölk
Salt
Ev Maizena att reda av med

Gör så här:
Strimla kycklingfilén.
Bryn runt om i en gryta.
Krydda med salt.
Skär paprikorna i bitar.
Låt dem steka med kycklingen.
Dela minimajsen på mitten om de är stora. 
Lägg i minimajsen och vattenkastanjer i grytan.
Häll på kokosmjölk och currypasta.
Om man tycker att såsen blir för rinnig så kan man reda den med en aning maizena. 
Jag servade ris och sugarsnaps till. 


 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: