Cake Pops

 

Man kan variera dem helt efter tycke och smak. Dessutom kan man dekorera dem på en massa olika sätt. Antingen så bakar man egna muffins eller så köper man färdiga.
Jag köpte färdiga som innehöll vaniljkräm. Om man använder muffins utan kräm så måste man tillsätta lite färskost för att få ihop till bollar.

Dessa cake pops är perfekta att servera på ett kalas, eller annan liknande tillställning.
Man kan variera dem helt efter tycke och smak. Dessutom kan man dekorera dem på en massa olika sätt. Antingen så bakar man egna muffins eller så köper man färdiga.
Jag köpte färdiga som innehöll vaniljkräm. Om man använder muffins utan kräm så måste man tillsätta lite färskost för att få ihop till bollar.


8-10 st
Ingredienser:
10 st små muffins
200 g vit choklad
Ev lite färskost
Strössel till dekoration
Grillpinnar

Gör så här:
Mosa muffinsen i en skål.
Tillsätt färskost om du använder muffins utan kräm inuti.
Rulla ihop till bollar.
Ställ i kylen så att de stelnar.
Alternativt i frysen en kortare stund.
Dela grillpinnarna på mitten.
Klipp bort den spetsiga delen.
Smält chokladen över vattenbad.
Doppa bollarna i chokladen.
Tryck in en pinne i bollen.
Dekorera med strössel.
Låt stelna i kylen.
Ett smart sätt är att ställa dem i en skål med socker.
Då stelnar de fint, men det går lika bra att lägga dem på en tallrik.

 
1 Anonym skriven

Gött ju! Men det är ju tusen gånger godare med ballerina och färskost tycker jag.

Svar: Jasså? Det har jag aldrig testat :)
Jossans Mat

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: