Chokladbollar

Dessa chokladbollar är nog de godaste jag har gjort, smaken blir så mycket bättre med O'boy istället för kakao. Vill man så kan man rulla dem i pärlsocker, men jag tycker personligen att det blir både bättre och godare med kokos.

Ingrediener:
12-14 dl havregryn
4 dl socker
8-10 msk O'boy
300 gram rumsvarmt smör
1 dl kaffe
kokos

Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser med smöret.
Häll i kaffe.
Knåda ihop till en massa, jag gjorde för hand men det går lika bra att göra i valfri hushållsmaskin.
Massan blir ganska lös och kletig.
Ställ in den i kylen en stund så att massan blir mer fast i konsistensen.
Rulla sedan till bollar och rulla dem i kokos.
Jag valde att göra ganska stora chokladbollar och lade dem i varsin form.
Ställ chokladbollarna kallt.

De går bra att frysa.

 
1 Maher skriven

Åhh vad goda dem ser ut! Ska testa dem snart inshallah! :)

Svar: Gör det! De blev jättegoda :)
Jossans Mat

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: