Babyshower för Lisa

För några månader sedan fick jag frågan om jag skulle vilja anordna en babyshower. Jag blev såklart väldigt glad eftersom att jag gillar att fixa med olika arrangemang. Gabbi utsågs till min assistent.

Jag började genast att planera massa i mitt huvud. Allt från färgtema till vad för slags mat vi skulle ha. Valet av mat föll på plockmat, det är smidigt och gästerna kan välja det som de gillar. 

Eftersom att föräldrarna inte vet om könet så blev färgtemat grönt/limegrönt, det passar till både flicka och pojke. Servetter, ballonger och andra dekorationer beställdes i gröna färger.

Vi gjorde några lekar där tre stycken utsågs till vinnare. En lek var att man skulle gissa hur många Jelly Beans det fanns i en napp flaska. En annan var att man med förbundna ögon skulle sätta en klisterlapp så nära munnen på en stor plansch med en bebis på.

Lisa hade ett önskemål om en lek, så självklart skulle den få vara med. En klassiker på babyshowers, smält choklad i blöjor. Jag trodde faktiskt att den skulle vara lätt, men det visade sig att det var ganska svårt att gissa rätt. Endast två stycken lyckades pricka in alla rätt. 

 

Nedan följer ett bildregn från babyshowern.

 
 
Snittar med ost, salami/mortadella, tomat och oliv.
 
Crostini med tapenad/philadelphiaost med grillad paprika. Toppade med ruccola/gräslök
 
Fetaostfyllda dadlar med kalkonbacon, rostbiffsrullar.
 
Nachochips med salsa
 
 
 
Dekorationer
 
Alla fick namnskylt och en godispåse
 
 
En av lekarna
 
 
En given present på en babyshower! 
Diapercake/Blöjtårta
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: