Ris med köttfärstopping

Denna rätten lärde jag mig av Gabbi, sen dess har jag gjort den några gånger och jag gillar den verkligen. Dessutom är den smidig att göra. Om man inte gillar kryddorna i receptet så kan man enkelt byta ut mot de man gillar.

 

Ingredienser:

Ris till ca 6 portioner

2 grönsaksbuljong

500 g nötfärs

1 tsk salt

1 tsk sjukryddor

1 tsk aromat (kan uteslutas)

150 g naturella cashewnötter

50 g pinjenötter

Smör 

 

Gör så här:

Koka riset tillsammans med grönsaksbuljongen.

Stek nötfärsen tillsammans med kryddorna.

Lägg smör i en gryta.

Lägg i cashewnötter.

När de börjar få lite färg så hälls pinjenötterna i grytan. 

Låt dem få lite färg.

Bred ut riset på stort fat. 

Bred därefter ut nötfärsen över riset.

Toppa med nötterna. 

 



 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: