Kokosknäck

Vanlig knäck är god, både med och utan mandel. Men ibland är det kul att testa något nytt. Vissa kanske anser att man inte ska förstöra en klassiker och jag är ofta beredd att hålla med. Men i detta fallet så tycker jag faktiskt att man kan utveckla en aning och tillsätta olika smaker. Denna gången fick det bli kokos. Det blev en väldigt bra kombination. 

Ingredienser:
1 dl socker
1 dl sirap
1 dl grädde
1/2-1 dl kokos

Gör så här:
Blanda ihop socker, sirap och grädde i en skål som tål micro. 
Porslin eller glas funkar bäst.  
Ställ in i micron i 8 min. 
Blanda ner kokosen och häll upp i formar. 
Strö över lite kokos som dekoration. 




1 Kokosälskare skriven

Hej undrar bara om du har hört talas om "khoubz l tounes" som är någon sorts blandning mellan sockerkaka och basbousa? Skulle vara kul om du kunde publicera ngt recept på denna blöta sockerkaka om du hade ett :-)

Svar: Hej!

Nej det känner jag inte igen. Men ska kolla upp det :)
Jossans Mat

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: