Tabbouleh - Persiljesallad

Till detta receptet har jag inga mått. Jag brukar måtta upp ungefär hur mycket som behövs beroende på hur många som ska äta. En Tabbouleh kan göras på många olika sätt. Några har mynta i medans andra har salladslök eller en krydda som heter sumak i. Detta är vad jag har i min Tabbouleh.


Ingredienser:
Tomater
Citroner
Bladpersilja
Bulgur (finkornig)
Salt
Olivolja

Gör så här:
Börja med att lägga bulgur i en skål.
Pressa citronerna och häll saften över bulguren.
Man behöver så pass mycket citronsaft så att bulguren nästan blir täckt och på så sätt börjar den mjukna.
Skär tomater i små bitar.
Hacka persiljan mycket fint.
Känn efter om bulguren blivit mjuk, om inte låt den ligga ytterligare i citronsaften.
Blanda därefter ihop alla ingredienser.
Smaka av med salt och olivolja



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: